ი | |||
სწავლების საფეხური | საბაზო | ||
კლასი | IX კლასი | ||
მოსწავლეთა რაოდენობა | 25 | ||
მიზანი | მოსწავლემ იცოდეს: წრეწირის სიგრძის, წრის ფართობის, სექტორის ფართობის გამოსათვლელი ფორმულები. გაიწაფოს მათ გამოყენებაში. | ||
გაკვეთილის შედეგები და ინდიკატორები | მოსწავლემ გაკვეთილის შესწავლის შედეგად უნდა გაითავისოს წრის სექტორის ფართობის, წრეწირის სიგრძის რკალის სიგრძის გამოსათვლელი ფორმულები.გაიწაფოს მათ გამოყენებაში (IX-10) | ||
გაკვეთილის მსვლელობა | A ფაზა / გამოწვევა აქტივობა 1. მოტივაციის შექმნა კლასში შევიტან სხვადასხვა ზომის ჭიქებს. აქტივობა 2. (3 წთ). კითხვები აუცილებელი წინა ცოდნის შემოწმებისათვის: · რას ეწოდება წრეწირი? წრე · რას ეწოდება წრეწირის რადიუსი, დიამეტრი, ქორდა? · რა ჰქვია წრის ინაწილებს, რომლებიც ქორდის გავლებით მიიღება? B ფაზა/შინაარსის რეალიზება აქტივობა 3: (12 წთ) კლასს დავყოფ 4 ჯგუფად შემთხვევითობის პრინციპით. ყველა ჯგუფს დავურიგებ სხვადასხვა ზომის ჭიქებს და ვრთავ პროექტორს, სადაც სლაიდებზე მოცემულია შემდეგი დავალებები: · (სლაიდი II) სხვადასხვა ჯგუფში დავურიგებ სხვადასხვა ზომის ჭიქას და დავავალებ ჭიქის ფსკერს გარედან შემოავლონ ძაფიდა გაზომონ, შემდეგ გაზომონ ჭიქის დიამეტრიდა პირველი შედეგი შეაფარდინ მეორეს . ჩაინიშნონ,რაც მიიღეს . · ( სლაიდი III) უნდა დახაზონ მრუდი წირი პროგრამა Geogebra-ში, შიგ ჩახაზონ ტეხილი და იპოვონ მისი სიგრძე. გაზარდონ ტეხილის მონაკვეთების რაოდენობა და დააკვირდნენ ტეხილის მდგენების წრეწირთან მიახლოებას. აქტივობა 4: (11 წთ) ნამუშევრების პრეზენტაცია და კითხვები დასკვნებისათვის: · რა შენიშნეთ, როცა ტეხილის გვერდების რაოდენობას ზრდიდით? · შეიძლება თუ არა ვივარაუდოთ,რომ ტეხილის სიგრძე წრეწირის სიგრძეს მიუახლოვდება? · რა დასკვნა გამოიტანეთ, წრეწირის სიგრძე, რომ გაყავით მის დიამეტრზე? აქტივობა 5. (6წთ) ვაჩვენებ სლაიდს, სადაც წრეწირის სიგრძის და წრის ფართობის ფორმულებია და მოსწავლეებს გამოვაყვანინებ წრეწირში ჩახაზული წესიერი მრავალკუთხედის ფართობის ფორმულას კითხვებით: 1)როგორ მრავალკუთხედს ეწოდება წრეწირში ჩახაზული? 2 ) თუ წესიერ მრავალკუთხედს დავყოფთ n-ტოლ სამკუთხედად ,მაშინ რისი ტოლი იქნება მრავალკუთხედის ფართობი? 3 )n-ის ზრდასთან ერთად საით მიისწრაფვის მრავალკუთხედის ფართობი? აქტივობა 6. (5 წთ) n0-რკალის სიგრძის გამოსათვლელი ფორმულის და წრიული სექტორის ფართობის გამოსათვლელი ფორმულის გამოსაყვანად კლასს დავუსვამ კითხვებს: 1) რამდენი გრადუსისაგან შედგება მთლიანი წრეწირი? 2) თუ მთლიანი წრეწირის სიგრძე არის 2πr,მაშინ 10-რკალის სიგრძე როგორ გამოითვლება?,n0-რკალის ? 3) ასევე როგორ გამოითვლება წრიული სექტორის ფართობი იგივე პრინციპის გამოყენებით? C /ფაზა /ცოდნის კონსტრუირება აქტივობა7. (8წთ). სახელმძღვანელოდან ტესტები და სავარჯიშოები წრეწირის სიგრძის და წრის ფართობის პოვნაზე აქტივობა 8. საშინაო დავალების მიცემა: პროგრამა Geogebra-ში ააგონ წრეწირი იპოვონ რადიუსი და მისი დახმარებით კი წრეწირის სიგრძე და ფართობი. ნამუშევარი გამომიგზავნონ ელ.ფოსტაზე. შეფასება: შეფასება მოხდება წინასწარ განსაზღვრული კრიტერიუმების და კომპინენტების მიხედვით. |
გაკვეთილის გეგმები
Подписаться на:
Сообщения (Atom)